La "grogofòbia" ha arribat al mercat.

Portem dos dies parlant d’un calendari, una calendari sense bombers suats i sense xiques amb els pits a l’aire. Estem parlant d’un calendari groc.

 

Resumint molt breument, un grup de fotògrafs de Tarragona publicaven cada any un calendari amb 12 fotos i el venien a una parada que posaven al mercat de la plaça del Fòrum. Ara ho fan al flamant Mercat Central. L’empresa que gestiona aquest espai el volia patrocinar (pagar-lo a canvi d’un logotip) però quan es va veure la portada groga i una foto on surt un 155 van decidir no fer-ho. Els artistes han tirat endavant amb aquest calendari pagant-lo de la seva butxaca, com havien fet fins ara.

 

Fins aquí la cosa pot semblar normal. Uns artistes s’expressen, al patrocinador no li agrada i aquest decideix no pagar. Cas tancat.

 

Però la cosa es complica quan un treballador del Mercat s’apropa als fotògrafs, a la paradeta i els hi diu que allí no poden vendre el calendari. I la cosa encara s’embolica més quan la regidora de l’Ajuntament diu que tot això és mentida.

 

Segons l'Ajuntament aquest calendari té contingut polític per dur el color groc i una fotografia amb un 155 dibuixat.
Segons l'Ajuntament aquest calendari té contingut polític per dur el color groc i una fotografia amb un 155 dibuixat. | Pep Escoda.

 

El calendari groc s’ha convertit en l’estrella del final de campanya a la ciutat (de moment) i els polítics independentistes han atacat durament l’Ajuntament. No s’ha entès res, perquè ens quedem amb una lectura superficial? Com podeu arribar a pensar que això és un atac a la llibertat d’expressió? Grogofòbia?

 

L’Ajuntament de Tarragona està utilitzant noves tècniques per a promocionar la cultura, què millor per publicitar a uns fotògrafs locals que crear una absurda polèmica sobre el groc per augmentar les vendes d’un calendari? Brillant.

 

Els fotògrafs haurien d’estar contents amb el comunicat de la regidora, i nosaltres els tarragonins també per veure com s’esforcen en promocionar la cultura. Què potser penseu que això de la coral de l’Antiga Audiència és pel soroll? No home, no, tot és per promocionar una escala romana que fins ara no es podia visitar. Innovador màrqueting.

 

Deixant la ironia a banda, compreu el calendari, les fotos són magnífiques, perquè en definitiva d’això anava la història, de fotos i fotògrafs que es desviuen per mostrar la seva feina. Tant de bo que aquesta gent no publiqués el calendari groc perquè els organismes públics els hi posa al seu abast els mitjans suficients per a promocionar-se com déu mana i no amb una parada a un mercat.




Comentaris

envia el comentari